18.04.2016 г.

Цветовете в графичния дизайн (част 2)

Част 2 - Как цветовете въздействат на човека
/психология на цветовете/

Цветовете имат силно психологическо влияние върху човека. Повече от 2/3 от визуалната информация имаща значение за него получава от цветовете. Това означава, че цветовете обсебват вниманието на всички, дори когато текст или форма опитват да го спечелят за нещо друго.
Векове наред хората са приемали посланията на цветовете и са изградили устойчива система за разкодиране и комуникация с тях. Посланието на цветовете, разбира се, варира според наситеността, нюансирането и съчетанието между цветове, като последното може радикално да промени спектралното въздействие и дори да формулира нов цвят за човешкото око.
Цветовете могат да определят в силна степен настроението на възприемащия, да променят изцяло впечатлението от даден предмет или среда. С това си свойство цветовете придобиват устойчиви значения в света на хората, в зависимост от реакциите им към техните характеристики.
Към категорията "топли цветове" се числят червеното, жълтото, оранжевото, като мнозина ги считат за по-привлекателни и приятни за човека. Към "студените цветове" се числят  синьото, виолетовото и др., като те също имат свои поддръжници, заради елегантността, дозираността, приглушения и интелигентен чар, който носят.  Зеленото се счита за "златната среда" или за баланс между зоните на топли и студени цветове, а черното, бялото и смесването им се приема за неутралността в цветовата палитра.
Да отбележим някои от най-популярните цветове...
ПРОЧЕТИ

Няма коментари:

Публикуване на коментар